piątek, 22 września 2017

MISKA Z CUKINIĄ, POMIDORAMI I SZPINAKIEM I KILKA SŁÓW O BOWL LOVE.

Miski pełne pyszności to ostatnio mocny trend który króluje w internetach i na Instagramie. Przyciągają one nie tylko wyglądem, ale również i przede wszystkim zdrową zawartością. Dostałam ostatnio książką porządkująca wiedzę na temat bowl food i ochoczo wzięłam się za zgłębianie tego tematu . BOWL LOVE Davida Beza, bo o niej właśnie mowa jest nie tylko kompendium wiedzy jak tworzyć takie miski, dobierając odpowiednio składniki, ale jest także źródłem inspiracji do komponowania prostych, zdrowych i zbilansowanych posiłków. David podzielił książkę na dwie części, w jednej opisując jak komponuje miski 'na mokro", czyli krótko mówiąc jak tworzy zupy z dużą ilością różnych dodatków, które nie tylko podnoszą ich walory smakowe, ale także wzbogacają posiłek. Natomiast w drugiej części skupił się na miskach ciepłych, zawierających w większości kasze, zazwyczaj z jakimś dressingiem no i oczywiście dużą porcję warzyw, bo to na nich opierają się wszystkie miski pokazane w tej książce. Przepisy nie zawierają opisów, tylko składniki, ale wszystkie są tak proste w przygotowaniu że to jest zbędne. Jest to taki bardziej przewodnik po świecie bowl niż typowa książka kucharska.  Jeśli więc chcecie do swojej diety wprowadzić więcej warzyw lub po prostu zainspirować się to jest to książką zdecydowanie dla Was. 
Ja zainspirowałam się jednym z przepisów tworząc tą miskę cukiniową. Zastąpiłam jarmuż szpinakiem, bo akurat nie miałam go w domu. Modyfikacją z mojej strony było także zblanszowanie cukinii. 



MISKA Z CUKINIĄ, POMIDORAMI I SZPINAKIEM

MISKA
cukinia 
pomidorki koktajlowe
szpinak
sok z cytryny
mieszanka uprażonych ziaren
świeża natka pietruszki

DRESSING
1 łyżka oliwy
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka pasty tahini
szczypta płatków chilli
sól
pieprz

Przy pomocy szatkownicy lub innego narzędzia pociąć cukinię w długie, wąskie paski. Wrzucić do gotującej się wody i blanszować około 2 minut. Przełożyć na sitko i przelać zimną wodą. Szpinak wygnieść z sokiem z cytryny. Pomidorki pokroić na połówki. Składniki sosu dokładnie wymieszać. Wszystkie składniki ułożyć w misce, a następnie skroić dressingiem.
SMACZNEGO!!!





BOWLLOVE
Zdrowe i odżywcze miski pełne smaku

David Bez

Wydawnictwo Buchmann



2 komentarze:

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP