wtorek, 19 lipca 2016

ZUPA KURKOWA Z ZIEMNIAKAMI.

Lipiec niezmiennie kojarzy mi się z jagodziankami pełnymi jagód oraz żółciutkimi kurkami, sprzedawanymi na targu lub mijanymi na przydrożnych straganach, podczas powrotów z letnich eskapad. To czas w którym żadna poranna jajecznica smażona nieśpiesznie na starej patelni podczas wakacyjnego wyjazdu nie może obejść się bez ich dodatku. Bardzo lubię ten czas gdy wchodząc do warzywaniaka mogę wybierać w tylu pysznych składnikach i najchętniej kupiłabym wszystkiego po trochu. Czasami opanuje się żeby nie wziąć znowu jagód czy malin bo nie będzie czasu ich przerobić, ale z małym koszyczkiem kurek wychodzę prawie zawsze, bo na nie zazwyczaj mam jakimś pomysł. Tym razem przygotowałam zupę kurkową z młodymi ziemniakami i dużą ilością majeranku i chyba nie muszę Wam pisać że wyszła pyszna. 




ZUPA KURKOWA Z ZIEMNIAKAMI
przepis znaleziony u LISKI

1 cebula
2 łyżki masła
3 ziemniaki
około 300 g kurek
około 2 litry bulionu warzywnego*
suszony majeranek
sól
pieprz
1/2 śmietany 18%

*Bulion gotuję z pęczku młodej włoszczyzny, kilku suszonych pomidorów i kilku suszonych grzybków. Obrane i pokrojone warzywa zalewam około 2.5 litra wody, dodaję sól , pieprz, listek laurowy i gotuje około 1-1 1/2 godziny.


Cebulę pokroić w kostkę i udusić w garnku na maśle. Następnie dodać ziemniaki pokrojone w większą kostkę i lekko je zrumienić. Na koniec dodać oczyszczone i pokrojone kurki, smażyć chwilę po czym całość zalać przygotowanym wcześniej bulionem. Dodać sól, pieprz i majeranek do smaku i całość gotować pod przykryciem około 20 minut aż ziemniaki zmiękną. Na koniec garnek zdjąć z gazu i gdy zupa chwilę przestygnie zaciągnąć ją śmietaną.
SMACZNEGO!!!



4 komentarze:

  1. Kilka dni temu spróbowałam kurkowej zupy w małej restauracji i smakowała mi tak bardzo, że postanowiłam ją ugotować. Składniki były trochę inne niż w Twoim przepisie, ale Twoja zupa wygląda tak doskonale, że chyba z niego skorzystam :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. nie jadłam nigdy kurkowej zupy :( świetnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda świetnie! Bardzo podobają mi się też te drożdżówki z poprzedniego posta :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Boska zupa! Zapisuję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP