sobota, 16 kwietnia 2016

ZIEMNIACZANE GOFRY.

Pisałam już wcześniej, że odkąd stałam się szczęśliwą posiadaczką gofrownicy poszukuje różnistych przepisów na nie. Ale zastanawiam się dlaczego dopiero teraz zrobiłam gofry ziemniaczane i szczerze mówiąc nie wiem. Chodziło mi po głowie od jakiegoś czasu, lecz dopiero nie dawno zdecydowałam się na ich przyrządzenie i muszę przyznać, że jest to świetna i o wiele mniej kaloryczna alternatywa dla placków ziemniaczanych. A gdy wykorzystacie rozdrabniacz zamiast tarki, to robi się z tego naprawdę szybki i smaczny obiad lub śniadanie jeśli wolicie.



ZIEMNIACZANE GOFRY
6 sztuk

400 g surowych ziemniaków
1/2 cebuli
pęczek koperku (opcjonalnie)
2 jajka
1 1/2 łyżeczki soli
2 łyżki oleju rzepakowego
120 g mąki ziemniaczanej
80 g mąki pszennej

W rozdrabniaczu umieścić obrane ziemniaki, cebulę oraz koperek. Wszystko razem zmiksować po czym przełożyć do miski o dodać pozostałe składniki. Jeśli ciasto będzie za bardzo wodniste, dodać trochę więcej mąki. Rozgrzać gofrownice, nałożyć ciasto i smażyć gofry około 15-20 minut, aż będą mocno zrumienione. Podawać z jogurtem, jajkiem sadzonym lub innym dodatkami. 
SMACZNEGO!!!









9 komentarzy:

  1. wygladaja obłędnie! zapisuje do zrobienia ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowite!!! Niedługo wchodzę w posiadanie gofrownicy, więc ten przepis na pewno będzie jednym z pierwszych do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wersji ziemniaczanej jeszcze nie widziałam... Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ty to masz pomysły!
    Zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP