wtorek, 12 stycznia 2016

KARTOFLANKA Z MISO.

Styczeń zaczął się dla mnie chęcią na zupy wszelkiego rodzaju. Zaczęłam od pierwszego domowego ramenu. Przepisu jeszcze nie ma na blogu, ale na pewno dodam go już nie długo. Przygotowując ramen, zresztą też z przepisu MAGDY, otworzyłam opakowanie pasty miso. Jak zawsze po otwarciu jakiegoś rzadziej używanego składnika, mam problem że trzeba go w miarę szybko wykorzystać. Jeśli macie taki sam problem z pastą miso jak ja, to koniecznie zróbcie tę zupę. Nie dosyć że prosta, szybka, pyszna to do tego z egzotyczną nutą. Ewentualnie polecam także TĘ SAŁATKĘ z dressingiem miso. Aha i jeszcze dodam jedną zaletę, smakuje bardzo dzieciom, a przynajmniej mojemu synkowi. Wsuwał z wielkim apetytem, także że aż uszy mu się trzęsły :)




KARTOFLANKA Z MISO
przepis od Magdy z DARE TO COOK

1 łyżka oliwy
2 cebule dymki
kawałek imbiru, u mnie był 3 cm
2 ząbki czosnku
1 kg ziemniaków
1 l bulionu, użyłam drobiowego
2 łyżki białej pasty miso
prażony sezam

Oliwę podgrzać w garnku i wrzucić na nią dymki oraz imbir pokrojony w kostkę. Gdy cebula się zeszkli dorzucić czosnek pokrojony w plasterki, smażyć chwilę uważając aby czosnek nie zbrązowiał. Do garnka dorzucić ziemniaki pokrojone wcześniej w mniejszą kostkę, całość zalać bulionem i gotować pod przykryciem do miękkości ziemniaków, czyli około 30-40 minut. Gorącą zupę zmiksować na gładko po czym dorzucić do niej pastę miso i dokładnie wymieszać. Podawać posypaną uprażonymi wcześniej ziarenkami sezamu.
SMACZNEGO!!!



4 komentarze:

  1. Też mam ten problem; szczególnie, jak zostają jakieś takie niewyględne ilości...
    Zupa wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z miso t musi smakować genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo moge sobie tylko wyobrazac ten cudowny smak. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam kartoflanki z miso :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP