poniedziałek, 3 marca 2014

CIASTO MARCHEWKOWE Z ANANASEM.

Tak się zdarza czasami, że pomimo przekonania iż coś całkowicie się nie uda wychodzi z tego bardzo smaczna rzecz. I tak też było w tym przypadku, pod koniec przekonana o całkowitej klęsce czyli murowanym zakalcu z piekarnika wyciągnęłam pyszne i wilgotne ciasto marchewkowe z dodatkiem ananasa. Dla chcących upiec mogę dodać jedną uwagę, sprawdzajcie czy ciasto jest upieczone metodą tak zwanego "suchego patyczka" bo suchy patyczek decyduje czy ciasto się już nadaje do wyciągnięcia z piekarnika.
Poniższe przepyszne ciasto piekłam razem z MONIKĄ u niej w wersji mini :)




CIASTO MARCHEWKOWE Z ANANASEM
przepis pochodzi STĄD, jednak zmodyfikowałam go trochę
forma o średnicy 18 cm

CIASTO
50 g rodzynek
2 łyżki likieru cointreau
40 g uprażonych orzechów laskowych
200 g startej marchwi
80 g ananasa pokrojonego w drobną kostkę
140 g cukru
3 jajka
100 g oleju, użyłam z prażonych orzechów włoskich
250 g mąki pszennej
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
1 łyżeczka cynamonu

KREM
320 g serka śmietankowego 
60 g miękkiego masła
50 g purre z ananasa
50 g cukru pudru

owoce suszone do dekoracji

Rodzynki zalać wrzącą wodą, dodać do nich likier i następnie odstawić na minimum 1 godzinę. Orzechy laskowe uprażyć na patelni uważając aby ich nie spalić po czym drobno zmiksować. Marchew zetrzeć tarce o dużych oczkach. Dno formy o średnicy 18 cm wyłożyć papierem do pieczenia a boki wysmarować masłem i wysypać mąką. Piekarnik nagrzać na 180 stopni C. Ananasa, ja użyłam takiego z puszki, pokroić w drobną kostkę. Jajka razem z cukrem umieścić w misce miksera po czym ucierać do czasu aż masa stanie się jasna i puszysta. Do masy cienką strużką wlewać ostrożnie olej. Następnie bardzo delikatnie przy pomocy szpatułki do masy wmieszać przesianą mąkę, proszek do pieczenia, sól oraz cynamon. Na koniec ostrożnie po kolei do ciasta wmieszać namoczone rodzynki, ananasa oraz marchew. Ciasto przelać do przygotowanej wcześniej formy i wstawić do nagrzanego piekarnika na około 70 minut. Ciasto pieczemy do tzw. "suchego patyczka" co można zacząć już sprawdzać po około 50 minutach pieczenia. Gdy będzie gotowe odstawić do całkowitego ostygnięcia.
Wszystkie składniki kremu utrzeć razem za pomocą miksera. Gdy ciasto ostygnie przekroić je na dwa blaty. Krem rozsmarować między blatami oraz na zewnątrz ciasta. Górę udekorować suszonymi owocami. Wstawić do lodówki na około 30 minut.
SMACZNEGO!!!






9 komentarzy:

  1. To jest to co bardzo lubię. Bardzo fajny pomysł na to ciacho. Już wiem co będę robić na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ileż to zastosowań ma marchewka...

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu , marchewkowiec z ananasem jest piękny:-) i zapewne bardzo pyszny:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno pyszny, "posypka" na wierzchu bardzo do mnie przemawia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo się cieszę, że pokazałaś jak wygląda ciasto w środku, zawsze mnie to ciekawi :) mocno pozdrawiam ps. a w środku wygląda przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny tort:) masa mi się podoba, chciałam wykorzystać ananasa na krem. I podsunęłaś mi pewien pomysł:)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP